>>> Over 100.000 tilfredse kunder | Gratis forsendelse over 2000:- | Levering 4-7 dage | 30 dages åbent køb <<<

>>> Over 100.000 tilfredse kunder | Gratis forsendelse over 2000:- | Levering 4-7 dage | 30 dages åbent køb <<<

>>> 300.000 produkter til konkurrencedygtige priser! <<<

Vilkår og betingelser

Sidst opdateret 2020-10-11

Anvendelighed

Allectra Computer ABs salgsbetingelser gælder fra 2020-10-11 og erstatter tidligere offentliggjorte salgsbetingelser af Allectra Computer AB.

Allectra stiller en markedsplads til rådighed på hjemmesiden www.allectra.dk og tilhørende sider, samt andre kanaler, hvorigennem du kan få adgang til Allectras markedsplads, (sammen "Markedspladsen"). På Markedspladsen udbydes enten uafhængige forhandlere ("Forhandlere") eller Allectras produkter til salg til dig som forbruger (i det følgende benævnt "Kunde" "dig" "dig" "din").

Det fremgår af produktsiden for det relevante produkt, indhold eller tjeneste, der sælges på markedspladsen ("Produkt/produkter"), om produktet sælges af Allectra eller af en købmand. Hvis Produktet sælges af en Forretning, indgår du en købsaftale direkte med Forretningen som sælger, og Allectra er ikke part i købsaftalen i disse tilfælde, men agerer alene som mellemmand. Hvis Produktet sælges af Allectra, indgår du en købsaftale direkte med Allectra, som i så fald er at betragte som sælger og part i købsaftalen. Sælgeren, som er din aftalepart, er den ansvarlige for Produktet, leverancer, returneringer, reklamationer og andet produkt- og/eller forbrugeransvar. Selv i de tilfælde, hvor Allectra ikke er sælger og part i købsaftalen, leverer Allectra dog visse ydelser i forbindelse med købet gennem Markedspladsen, såsom Markedspladsens kundeservice og betalingsløsninger.

Når Allectras Købsbetingelser refererer til "Sælgeren", "Vi" eller "os", betyder det Alectra i tilfælde, hvor Allectra er sælger af det pågældende produkt og Sælgeren i tilfælde, hvor Forretningen er sælger af det pågældende produkt.

 

1. Virksomhedsoplysninger

1.1 Allectra Computer AB, med org.nr 559050-7009 (fremover kaldet ”Allectra”)

Registreret adresse: Box 28, 289 03 Broby, Sverige

EORI/VOEC nr: 559050-7009/2062631

E-post: [email protected]

1.2 Du kan altid kontakte Allectra og/eller Forhandleren via kontaktformularen, som du finder under "Kontakt os" här.

 

2. Generelt

2.1 Når du afgiver en ordre på Markedspladsen, gælder disse generelle købsbetingelser ("Allectras' Købsbetingelser") altid for dit køb, uanset hvem der er part i købsaftalen. Dog kan den erhvervsdrivende i nogle tilfælde gøre brug af sine egne skriftlige købsbetingelser ("Erhvervsdrivendes vilkår og betingelser"). Hvis den erhvervsdrivendes vilkår og betingelser gælder for dit køb, vil det være tydeligt under bestillingsprocessen ved at klikke på fanen "Se information om vilkår og betingelser" på den relevante Vares side. Allectras købsbetingelser og forretningens købsbetingelser omtales samlet som ("Betingelserne"). Det er vigtigt, at du læser vilkårene, før du afgiver din ordre på Markedspladsen.

2.2 Selvom Forretningens Vilkår kan være gældende for dit køb, gælder Allectras Vilkår altid i de dele, der vedrører Allectras udførelse af visse relaterede tjenester til Markedspladsen, samt, hvor det er relevant, i situationer, der ikke er reguleret af Forretningens Vilkår, når disse ikke er komplet.

2.3 Uanset om du indgår en aftale med Allectra eller en Forretning, kan du altid kontakte Allectras kundeservice, via kontaktoplysningerne ovenfor, for at få hjælp til din ordre.

2.4 For at afgive en ordre på Markedspladsen skal du være over 18 år og ikke under værgemål. Allectra forbeholder sig retten til at afvise eller ændre din ordre i enkelte tilfælde, for eksempel hvis du har betalingsindsigelser, eller hvis Allectra har mistanke om, at du har opgivet forkerte personoplysninger. Hvis du er under 18 år, skal du have en værges tilladelse. En sådan tilladelse kan gives af en forælder, der sender deres udtrykkelige tilladelse til os via e-mail. Alle falske ordrer spores og meldes til politiet, og hvis vi har lidt økonomisk tab, vil vi kræve erstatning.

2.5 At varerne leveres på markedspladsen på et givet tidspunkt er ikke en garanti for, at varerne altid er tilgængelige. Vi forbeholder os retten til, at varer kan være udsolgt. I tilfælde af at vi ikke er i stand til at levere et produkt, vil du hurtigst muligt modtage information om dette, og vi refunderer derefter ethvert indbetalt beløb uden forsinkelse.

2.6 Vi forbeholder os ret til eventuelle typografiske og/eller billedfejl i produktbeskrivelser, specifikationer, lagerbalance, priser og anden information givet i forbindelse med Produktet. Alle billeder fundet på Markedspladsen skal ses som illustrationer og er ikke repræsentationer af Produktets faktiske udseende, oprindelse og/eller funktion. Illustrationerne på produktsiden kan derfor afvige fra det faktiske produkt, du har bestilt. Vi forbeholder os retten til at opdatere eller ændre oplysninger om varerne til enhver tid.

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl og mod fejl i informationer og specifikationer vedrørende varer og ydelser, der optræder i vores sortiment.

Produktbillederne på hjemmesiden garanterer ikke, at varens nøjagtige udseende og karakter er gengivet, men billedinformation på hjemmesiden skal udelukkende ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garanteres at afspejle antallet af varer, kunden vil modtage, eller varens nøjagtige udseende, funktioner eller oprindelse. Vi forbeholder os retten til eventuelle fejl i produktinformationen og forbeholder os retten til at ændre produktinformationen uden forudgående varsel.

Allectra.se tager forbehold for eventuelle fejl i pris- og produktinformation eller andet på hjemmesiden. I tilfælde af eventuelle unøjagtigheder forbeholder Allectra.se sig ret til at rette dette efterfølgende. Vi forbeholder os ret til prisjusteringer, slutsalg, lagerforskelle, tekniske problemer, ændringer i tekniske specifikationer og eventuelle typografiske fejl på vores side eller i vores annoncer. Vi forbeholder os retten til at annullere forkerte ordrer.

2.7 De vilkår og betingelser, der er offentliggjort på markedspladsen på tidspunktet for din ordre, gælder for din ordre.

2.8 For dig, der er privatperson, gælder fjernaftaleloven (se nedenfor vedrørende fortrydelsesret) og forbrugerkøbeloven, som har stramme regler, hvilket betyder, at loven gælder, selvom I har aftalt andet. . For virksomheder, herunder enkelte erhvervsdrivende, gælder købeloven, som er dispositiv, hvilket betyder, at aftaler mellem virksomheder primært gælder før loven.

2.9 De produkter, vi sælger, kan bruges i Sverige. Brugsanvisning og manualer kan enten downloades digitalt fra producenten eller ledsage produktet, når det leveres i fysisk form. Nogle produkter kan være på et andet sprog end svensk, og dette er vist i modelbetegnelsen.

2.10 Vi overholder persondataloven (GDPR). Når du som privatperson registrerer og afgiver din ordre, accepterer du samtidig, at vi opbevarer og bruger dine personoplysninger i vores forretning for at kunne opfylde vores forpligtelser over for dig bedst muligt. Vi beskytter dine data i overensstemmelse med GDPR, og du har ret til at få adgang til dataene og til at få dem slettet, hvis du ønsker det.

2.11 Skulle en betingelse vise sig at være ugyldig i henhold til hvad der gælder efter svensk eller EU-ret, betyder det ikke, at købsbetingelserne bliver ugyldige i deres helhed, men den ugyldige betingelse skal i så fald erstattes af en tilsvarende lovtekst.

2.12 Få dit køb beskyttet op til 50.000 SEK, hvis noget går galt. Som medlem af PriceRunner følger der altid Købsgaranti hos os. Denne service er gratis og gælder for registrerede PriceRunner-medlemmer. Du, der ikke allerede er medlem af PriceRunner og har besøgt os gennem dem, kan også deltage i Købsgarantien ved at tilmelde dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive medlem af PriceRunner koster ingenting og tager kun et par minutter! Tilmeld dig PriceRunner Købsgaranti For at Købsgarantien gælder, skal ordren være stilet til dig som privatperson. Du har ret til erstatning, hvis noget går galt med dit køb, såsom at varen er defekt, en enkelt vare mangler ved levering, varen er forkert eller ikke bliver leveret. PriceRunner Köpgaranti kompenserer dig som kunde for både købs- og fragtomkostninger og enhver direkte økonomisk skade, du har lidt. Der ydes ikke erstatning for værditab, tabt indkomst eller andre direkte eller indirekte omkostninger. For fuldstændige vilkår og betingelser og liste over ekskluderede kategorier besøg PriceRunner. Ja tak, tag mig til PriceRunner for registrering af købsgaranti op til SEK 50.000!

 

3. Aftale og rækkefølge

3.1 For at bestille varer skal du acceptere vilkår og betingelser og Allectrass privatlivspolitik ("privatlivspolitik"), som du kan finde her. Ved at afgive din ordre på Markedspladsen bekræfter du, at du har læst og accepteret vilkårene, og at du har læst og forstået privatlivspolitikken.

3.2 Uanset hvem der er part i din købsaftale, indgås en bindende aftale med Sælger, når Allectra bekræfter dit køb ved at sende dig en ordrebekræftelse ("Ordrebekræftelse"). Det er derfor af største vigtighed, at de kontaktoplysninger, du har indtastet, er korrekte og opdaterede. Betingelserne udgør sammen med din ordre, som bekræftet af ordrebekræftelsen, den kontraktmæssige dokumentation for dit køb. Allectras vilkår og betingelser vil også være tilgængelige i ordrebekræftelsen. Vi inviterer dig til at gemme ordrebekræftelsen til enhver kontakt med sælgers kundeservice.

3.3 Aflysning Kontakta kundeservice via e-mail eller telefon, så hjælper vi dig med dette, forudsat at din ordre ikke er "expederet", plukket, pakket eller sendt endnu. Er det fremskyndet, skal du afhente pakken og sende den tilbage til os som en normal fortrydelse. Efter at have afgivet ordren, har du 30 minutter til at annullere ordren. Herefter kan vi ikke stoppe din levering, da varen er blevet "afsendt" gået til pakning og din betaling med Klarna er aktiveret. Som kunde har du mulighed for at annullere din ordre uden beregning, indtil forsendelsen er klar til afhentning på dit posthus/udleveringssted. Afbud skal meddeles Allectra på e-mail til [email protected]. Hvis ordren har haft tid til at blive ekspederet af Allectra, kan du dog blive opkrævet omkostningerne for en uafhentet pakke, hvis du ikke afhenter den og returnerer den til os (tidligere 350 SEK inkl. moms) samt eventuelle andre omkostninger, der påløber pr. Allectra på grund af aflysningen.

 

4. Priser og gebyrer

4.1 Ved bestilling af varer på Markedspladsen gælder de priser, der er angivet i kassen. Priserne på markedspladsen opdateres i realtid og er angivet i svenske kroner, inklusive moms. Hvis prisen er personliggjort til dig, vil du blive informeret om dette under bestillingsprocessen. Eventuelle leveringsomkostninger er ikke inkluderet i prisen og kan tilføjes, afhængig af hvilken leveringsmulighed du vælger ved kassen og det samlede beløb for din ordre. Leveringsomkostninger er tydeligt præsenteret under bestillingsprocessen. Se mere information om leveringsomkostninger i punkt 6.2 og her. Eventuelle gebyrer for betalingsmetoder kan også være gældende, afhængigt af dit valg af betalingsmetode.

4.2 Minimumsbestilling er 100 SEK inklusive moms.

 

5. Betalingsmåde

5.1 Allectra tilbyder forskellige betalingsmuligheder, når du bestiller varer på markedspladsen. Kassen viser, hvilke betalingsmuligheder Allectra tilbyder. Der vælger du, hvilken betalingsmulighed du vil benytte, og den viser også, om din betalingsmulighed er forbundet med eventuelle gebyrer, samt størrelsen af ​​et sådant gebyr. Læs mere om betalingsmetoder og omkostninger for disse her.

5.2 Allectra forbeholder sig retten til at fjerne eller tilføje betalingsmetoder. Allectra har også ret til at ændre betalingsmetoden, hvis en betalingsmetode ikke virker eller er godkendt, når du gennemfører betalingen for din ordre.

5.3 Vi har ret til at debitere dig i forbindelse med din ordre på Markedspladsen. Du indtaster dine betalingsoplysninger, når du afgiver ordren ved at bruge et gyldigt betalingskort. Vi forbeholder os retten til at kontrollere betalingskortets gyldighed, at der er mulighed for at debitere ordenes værdi og at dine adresseoplysninger er korrekte. Vi har ret til at nægte køb som følge af vores checks.

5.4 Hvis du har valgt fakturabetaling eller lignende muligheder som betalingsmetode, har Allectra ret til at overdrage, overføre eller pantsætte alle forpligtelser og/eller krav knyttet til fakturaer eller andre betalinger, herunder Forretningens krav mod dig, til tredjemand. Ved fakturabetaling eller delbetaling kan der udarbejdes en kreditopgørelse på dig. Når der er lavet en kreditoplysning, skal kreditoplysningsfirmaet informere dig om det.

5.5 - Klarna Checkout

Efter identifikation og risikovurdering viser Klarna Checkout de betalingsmuligheder, der kan tilbydes dig. Uanset hvilken betalingsmulighed du vælger, håndterer Klarna eller en af ​​Klarnas partnere betalingstransaktionen, mens selve købet af produktet eller ydelsen foretages direkte af butikken. Produkt- eller servicespecifikke spørgsmål bør derfor rettes direkte til butikken.

Aktuelle betalingsmuligheder, der i øjeblikket kan tilbydes gennem Klarna Checkout, er faktura, kontokredit, kortbetaling eller direkte betaling via bank. Faktura er standard betalingsmulighed.

5.6 - Klarna Faktura

Når du betaler med Klarna-faktura, handler du sikkert og nemt. Du behøver aldrig at oplyse dine kortoplysninger, og betaler altid efter du har modtaget dine varer.

  • Modtag altid varen inden betaling
  • Betalingsperiode - altid 30 dage
  • Du behøver aldrig at give kortoplysninger
  • Altid 14 dages fortrydelsesret iht. fjern- og boligkøbsloven*
  • Hent dine fakturaer fra klarna.dk
  • Mulighed for delbetaling

Såfremt betaling ikke sker, tillægges et rykkergebyr på SEK 50,00 og morarenter på 26,00%. Ved køb foretages der et kredittjek, som i nogle tilfælde betyder, at der tages en kreditoplysning. Du vil herefter modtage en kopi af kreditopgørelsen med posten. Personoplysninger håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning. Klarna behandler personoplysninger med det formål at udføre kundeanalyse, identifikation, kreditkontrol og markedsføring. CPR-nummer bruges som kundenummer til kundestyringsformål.

* Gælder ikke alle varer og tjenesteydelser, f.eks. flyrejser, events og specialfremstillede varer.

5.7 - Klarna Konto

Betalingsmetoden for dig, der vil vælge, hvor meget du betaler hver måned. Men Klarna-kontoen er mere end det. Udover altid at modtage dine varer inden du betaler, samler du alle dine køb på én konto. Dette gælder også, hvis du har handlet i flere forskellige butikker via en Klarna-konto. Det betyder en enkelt faktura, uanset antallet af køb.

  • Modtag altid varen inden betaling
  • Betal fra SEK 50/måned eller 1/24 af det samlede beløb
  • Du behøver aldrig at give kortoplysninger

     

  • Alle dine køb samles på én konto og på en faktura
  • Køb nu - betal i slutningen af ​​næste måned
  • Et flybilletgebyr på 29 SEK, uanset antallet af køb
  • Du kan til enhver tid betale hele beløbet på én gang

Ved et køb på 10.000 DKK med Klarna Kontos grundbetingelser er oprettelsesgebyret 0 DKK. Den nuværende årlige rente er 19,90 %, hvilket svarer til en effektiv rente på 29,22 %. Kreditkøbsprisen er DKK 11.458. Antallet af delbetalinger er 12 og hvert delbeløb er 955 DKK. Eksemplet forudsætter, at afdrag sker over en periode på et år.

Ved køb foretages der et kredittjek, som i nogle tilfælde betyder, at der tages en kreditoplysning. Du vil herefter modtage en kopi af kreditopgørelsen med posten.

Læs mere: Allmänna villkor

Læs mere: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 

5.8 - Forudbetaling

Du indbetaler penge forud til vores bankgiro nr. Efter du har sendt din ordre ved kassen, vil du modtage information på skærmen og via e-mail, hvordan du kommer videre. (Forvent en ekstra leveringstid på et par dage, hvis du vælger forudbetaling)

 

6. Levering og transport

6.1 Leveringsmuligheder

Sælger er ansvarlig for forsendelse og levering af din ordre til dig. Varer bliver leveret til dig ved hjælp af den leveringsmulighed, du vælger ved kassen. Du finder mere information om dine leveringsmuligheder på Markedspladsen og ved kassen. Din ordre vil derefter blive sendt til dig fra sælgers lager, efter du har modtaget din ordrebekræftelse. Hvis du har bestilt varer fra forskellige sælgere, kan varerne blive sendt til dig i forskellige forsendelser.

6.2 Leveringsomkostninger

Afhængigt af hvilken leveringsmulighed du vælger under bestillingsprocessen (og afhængigt af det samlede beløb for din ordre), kan der blive tilføjet forsendelsesomkostninger til dit køb. Se mere information om leveringsomkostninger her.

6.3 Leveringstid

6.3.1 Den forventede leveringstid afhænger af, hvilken leveringsmulighed du har valgt. Din ordre sendes normalt indenfor 24/48 timer, normal leveringstid er der efter ca. 1-3 hverdage med Express, nogle lokationer kan tage et par ekstra dage. ( * Gælder dog senest inden for 30 dage ved økonomilevering ) Estimeret leveringstid for de forskellige muligheder fremgår ved kassen, på produktsiden, i din Ordrebekræftelse og/eller efterfølgende oplysninger, du modtager fra Sælger. Medmindre andet specifikt er aftalt (f.eks. i forbindelse med booking af varer, der ikke er på lager), sker levering senest 30 hverdage fra den dag, du har modtaget ordrebekræftelsen. Bemærk venligst, at medmindre andet er angivet på hjemmesiden, er leveringstider kun estimerede. De er ikke garanterede leveringstider og bør ikke betragtes som sådan. Du kan læse mere om leveringstid her

6.3.2 Selvom vi bestræber os på at levere varer inden for de angivne tidsrammer, kan leveringen tage længere tid på grund af uforudsete hændelser. I tilfælde af en leveringsforsinkelse kan du kontakte os via vores kontaktoplysninger på Markedspladsen, og vi vil hjælpe med at finde din ordre. Medmindre andet specifikt er aftalt, og en levering tager mere end 30 hverdage, har du ret til at fortryde købet, såfremt forsinkelsen ikke skyldes dig som kunde. I højsæsonen kan det tage længere tid. Helligdage i Europa er ikke inkluderet i leveringstiden. Vi sender ordrer med Postnord, DHL, GNT, Schenker, UPS.Vi påtager os ikke økonomisk ansvar for eventuelle forsinkelser, som er uden for vores kontrol, fx i tilfælde af dårligt vejr mm.

6.3.3 Hvis din pakke skal indløses af dig, skal du gøre det inden for den tid, der er angivet i meddelelsen, normalt inden for 7 dage. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig legitimation og pakke-id. Du bør modtage en meddelelse, der viser, hvor og hvornår produktet skal afhentes. Underretning kan ske via e-mail, almindelig post og, hvis du har oplyst dit mobilnummer, også via telefonopkald eller SMS. Hvis du ikke har modtaget en meddelelse, skal du kontakte kundeservice.

6.4 Uhævede varer

Hvis du ikke afhenter eller modtager varer, som du har købt, vil din pakke blive sendt tilbage til sælger. Vi forbeholder os retten til at debitere dig for alle omkostninger, der påløber i forbindelse med sådanne returneringer (forsendelse, returforsendelse, forsendelsesomkostninger osv.). Prisen varierer afhængigt af den leveringsmulighed, du har valgt. Derfor opkræver vi et gebyr på minimum 350 SEK samt den faktiske fragtomkostning, hvis en pakke ikke afhentes, eller hvis du ikke kan findes ved aflæsning af din ordre, vil du blive opkrævet for omkostningerne ved såkaldt tolling. Forsendelsen er hos agenten i 7 dage før den returneres til os (Gælder ikke Express). Vær derfor opmærksom på, at hvis du fortryder et køb og ønsker at returnere produktet, skal du først afhente pakken og derefter returnere den til os. Uindløste pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

6.5 Transportskader

Hvis du opdager skader på pakken, skal du straks anmelde dette til posthuset eller en anden transportør og indgive en skadesanmeldelse. Saml ikke en beskadiget pakke! Opdager du først skaden, når du har åbnet pakken, og skaden er af en sådan karakter, at den kan henføres til posthusets eller transportfirmaets håndtering, skal du kontakte dem og indgive en skadesanmeldelse. Hvis en tvist med postkontoret eller transportøren ikke kan løses, bedes du kontakte os. Hvis du har bestilt og ikke afhenter din forsendelse inden den er returneret til os (pakker og breve indenfor 14 dage), fakturerer vi dig 350 SEK for vores arbejde med håndtering af varerne samt faktiske fragtomkostninger tur/retur.

Synlige skader på emballage skal altid meldes direkte til speditøren og noteres skriftligt af agent/chauffør ved modtagelse af leverancen med "BESKADET EMBALLAGE" Dette er vigtigt for at transportfirmaet accepterer din anmeldelse.

Er der synlige skader på emballagen eller mistanke om transportskader på varen, skal dette meddeles chauffør eller leveringsagent umiddelbart inden pakken udleveres. Agenten eller modtageren ringer skadesrapporten til fragtfirmaet. Gem sagsnummeret du modtager fra fragtfirmaet. Pakken kan derefter udleveres af agenten. Skjulte transportskader SKAL anmeldes til os inden for tre dage, for at transportskaden er godkendt. I forbindelse hermed skal emballage gemmes.

Skjulte transportskader skal anmeldes til Allectra kundeservice inden for 5 hverdage.

Pak altid leveringen ud og inspicér den umiddelbart efter modtagelsen. Dokumenter også alle skader på produktet og emballagen. Ved transportskader skal emballagen altid gemmes til eventuelle reklamationer til speditøren eller ombytning af varer. Et produkt, hvor det er fastslået, at skaden kan henføres til transport, erstattes vederlagsfrit med en ny vare, hvis skaden anmeldes rettidigt. Book ikke en håndværker før levering har fundet sted og du har efterset dine varer. Såfremt der opstår forsinkelse eller varerne er beskadiget, er Allectra ikke ansvarlig for eventuel erstatning for håndværkernes omkostninger.

Så send os alle de billeder 5-6 billeder, som vi har brug for og bed om med det samme.

Dette har vi brug for med det samme i tilfælde af transportskade / manglende vare / forkert vare / forkert vare

1. Billede på ydersiden af ​​emballagen hele vejen rundt (bobleplast eller andet emballagemateriale inkluderet)

2. Billede af åbnet emballage, hvor beskyttelsesdækslerne er synlige.

3. Billede af forsendelsesetiketterne (Dette er forsendelsessedlen, der er på ydersiden af ​​din pakke)

4. Billede af skader

5. Scannet billede eller foto på følgesedlen på A4-papir på modtagne produkter

6. Billede af EAN-nummer (en produktetiket med et 13-cifret langt nummer)

Opmærksomhed! Husk at tage tydelige billeder, så vi kan se, hvad der står, og der følger hele etiketter med på billedet.

 

7. Fortrydelses- og returret

7.1 Da Allectra er en markedsplads, hvor mange sælgere tilbyder varer til salg, behandles hver ordre fra hver enkelt sælger separat. Alle spørgsmål vedrørende fortrydelsesret og returnering håndteres direkte mellem dig og den pågældende Sælger via de kontaktkanaler, der er tilgængelige på Markedspladsen.

7.2 Sælger er ansvarlig for at håndtere returneringer og bistå dig, hvis du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Sælger er forpligtet til at overholde alle lovmæssige krav og regler vedrørende salg til forbrugere.

7.3 Ved køb af varer på Markedspladsen gælder altid 14 dages fortrydelsesret. Det betyder, at du har ret til at fortryde dit køb, ved at sende os en besked, inden for 14 dage efter modtagelse af Produktet.

7.4 Alle varer, der returneres, skal være i samme stand, som de var i, da de blev leveret til dig. Det betyder, at varerne ikke må være blevet beskadiget eller brugt på nogen måde, herunder vasket eller slidt til et andet formål end at teste varerne, og at alle mærker og tags er intakte.

7.5 I henhold til svensk lovgivning om forbrugerbeskyttelse i tilfælde af fjernsalg, har private forbrugere 14 dage til at fortryde deres køb fra det tidspunkt, hvor kunden har modtaget produktet uden at angive nogen grund. Kunden har ret til at åbne og kontrollere produktet. I de tilfælde, hvor der er indtrådt værdiforringelse ved åbning og kontrol af varerne, opkræver Allectra Computer AB kunden for denne værdiforringelse. Fortrydelsesretten gælder ikke brugte hygiejneartikler og kropsnære produkter såsom barbermaskiner, tandbørster, in-ear høretelefoner/høretelefoner, disse kan af hygiejniske årsager ikke fortrydes. Computerprogrammer, spil eller lyd- og billedoptagelser, når forseglingen/plomberingen er brudt, samt en af ​​os specialfremstillet computer. For lettere håndtering bør kunden give en tilbagekøbsmeddelelse inden returneringen her.

7.6 Bemærk venligst, at opnåelse af et returnummer ikke er ensbetydende med accept af fortrydelsesretten. Ved returnering skal returfragten betales hele vejen til returadressen og med vedhæftet faktura/følgeseddel og i givet fald tydeligt mærket med returnummer. Omkostningerne ved at returnere varen fremgår af fragtfirmaets prisliste, som fås hos nærmeste agent. Varen skal pakkes i Posten-godkendt yderemballage (f.eks. bølgepap) og fastgøres med emballage, så den ankommer sikkert til Allectra Computer AB og ikke bliver beskadiget under transporten på grund af mangelfuld emballage. Er du usikker på, hvordan du pakker varen, har Postnord en god video og guide, som du kan finde her.

7.7 Du kan også give Allectra Computer AB besked om fortrydelse af køb ved at udfylde og sende/e-maile Forbrugerstyrelsens formular til os. Indhentning af returnummer er ikke ensbetydende med accept af fortrydelsesretten, men er først godkendt, når Allectra Computer AB har modtaget produktet og fundet det afsendt i henhold til ovenstående betingelser. Ved fuld accept af fortrydelsesretten refunderes hele det af kunden betalte beløb for produktet, inklusive eventuelle omkostninger i forbindelse med den oprindelige levering, inden for 14 dage minus returomkostningerne, hvis kunden har brugt Allectras forudbetalte fragtbrev. Dog refunderes ekstra forsendelsesomkostninger grundet kundens valg af forsendelsesmetode ikke. Ved returnering fra et ikke-EU-land betaler kunden for forsendelses- og toldomkostninger, som kan tillægges Allectra bagud. Debiteringen for disse eventuelle omkostninger sker, når tilbagebetalingen sker til kunden fra den tidligere debiterede betalingsmetode.

7.8 Bemærk venligst, at hvis du fortryder et køb og ønsker at returnere produktet, skal du først afhente pakken og derefter returnere den til os. Hvis du sender din retur til en agent, så vi skal afhente den, påløber en fragt- og håndteringsomkostning på SEK 150. Uindløste pakker er ikke omfattet af fortrydelsesretten.

 

8. Hvordan du fortryder dit køb

8.1 Hvis du ønsker at fortryde et køb, skal du sende en klar besked til Sælger ved at gå ind på Markedspladsen og følge instruktionerne der. Du skal indtaste dit navn, adresse og andre relevante oplysninger, f.eks. ordrenummer, fakturanummer og navn på varen i beskeden. Klik her for mere information om, hvordan du fortryder dit køb.

8.2 Du kan også bruge standardformularen til at udøve fortrydelsesretten udviklet af den svenske forbrugermyndighed, som du kan finde her, fortrydelsesformularen som findes nedenfor i Allectras Købsbetingelser og derefter sende den til Sælger.

8.3 Efter at du har fulgt instruktionerne i paragraf 8.1 eller 8.2, skal du returnere Produktet til Sælger inden for 14 dage fra den dato, du har meddelt Sælger, at du gør brug af din fortrydelsesret. Du returnerer Produktet til Sælger ved enten at bruge en medfølgende returseddel, der fulgte med i din pakke og/eller i henhold til de øvrige metoder og instruktioner specificeret af Sælger, som du kan kontakte via kontaktformularen, du finder her. Varen skal sendes godt emballeret, i god stand og i original æske. Du er ansvarlig for produktets stand, efter du har modtaget produktet, samt under returneringen. Dit ansvar ophører, når Sælger har modtaget returneringen. Du skal altid gemme leveringskvittering på returneringen, indtil returneringen er registreret og tilbagebetaling er sket.

8.4 Ved udnyttelse af fortrydelsesretten betaler du returfragten, medmindre andet er angivet. Ved køb af varer fra forhandlere kan returfragten variere afhængigt af mængden og produktet. Kontakt din sælger før købet, hvis du vil vide den nøjagtige returfragt for dine varer.

8.5 Nogle gange kan vi tilbyde gratis returnering, når vi udøver fortrydelsesretten for visse varer. Hvis der gælder gratis retur på dit køb, vil det fremgå under bestillingsprocessen.

8.6 Hvis du returnerer varer, uden at angive nogen særlig grund, anses det for, at du har fortrudt dit køb.

8.7 Da du har bestilt varer fra flere sælgere, er det vigtigt, at du returnerer dine varer til den korrekte sælger i henhold til den respektive returseddel og/eller sælgers anvisninger. Returneret vare er defekt Sælger, kan du blive bedt om at refundere håndterings- og leveringsomkostninger for den.

 

9. Fortrydelsesform

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du udfylde denne formular og sende den til os.

Sender til: Allectra Computer AB, Box 28, 289 03 Broby eller [email protected] (eller nuværende købmand, som du har købt den relevante vare fra, og som du kan kontakte via kontaktformularen her)

Jeg/vi (*) meddeler hermed, at jeg/vi (*) fortryder min/vores købsaftale vedrørende følgende varer (*)

- blev det bestilt (*)/blev det modtaget (*)

- navnet på forbrugeren/forbrugerne.

- forbrugerens/forbrugernes adresse.

- dato

(*) Overstreg det, der ikke er relevant.

 

10. Hvad angår fortrydelsesretten ikke?

Fortrydelsesretten gælder ikke for:

varer, der er fremstillet efter dine instruktioner, eller som på anden måde har fået et tydeligt personligt præg;

varer med brudt forsegling, som ikke kan returneres af sundhedsmæssige eller hygiejniske årsager (for eksempel undertøj, badetøj, in-ear høretelefoner, kosmetik og hygiejneprodukter såsom make-up og hårpleje, hair extensions, hårtørrere, barbermaskiner, elektriske tandbørster , vægte, varmepuder, fodbade og lignende produkter), forsegling henviser også til teknisk forsegling (f.eks. serienummer);

en genstand, der hurtigt kan forringes eller blive for gammel (for eksempel mad eller medicin);

lyd- eller billedoptagelser (for eksempel en cd) eller computerprogram med en brudt forsegling; eller

digitalt indhold, der leveres på anden måde end på et fysisk medie, hvis leveringen er påbegyndt, og forbrugeren har givet samtykke til, at den starter (f.eks. computerprogrammer, applikationer, spil, musik, videoer eller tekster, hvor adgangen sker ved download fra eller streaming).

 

11. Din tilbagebetaling, når du udøver fortrydelsesretten

11.1 Når du fortryder dit køb, vil det beløb, du har betalt for Produktet, blive returneret til dig, inklusive leveringsomkostninger. Der kan dog have været ekstra leveringsomkostninger som følge af, at du har valgt en anden leveringsmetode end standardleveringen tilbudt af Sælger, som ikke refunderes i disse tilfælde. Når du returnerer en del af en ordre, refunderes leveringsomkostningerne ikke.

11.2 Når du fortryder dit køb, refunderer vi det indbetalte beløb hurtigst muligt, dog senest inden for 14 dage fra den dato, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Vi kan dog vente på tilbagebetalingen, indtil Vi har modtaget produktet, eller du har vist, at produktet er returneret, for eksempel ved en returkvittering indeholdende et sporingsnummer. Tilbagebetalingen vil ske via den betalingsmulighed, du valgte på købstidspunktet, forudsat at intet andet er aftalt, eller der er hindringer for en sådan tilbagebetaling.

11.3 Vi er berettiget til at fratrække et beløb svarende til værdiforringelsen af ​​Produktet i forhold til Produktets oprindelige værdi, hvis og i det omfang en sådan værdinedsættelse skyldes, at du har håndteret Produktet i større omfang end nødvendigt for at bestemme dens egenskaber eller funktion.

 

12. Klage

12.1 Alle spørgsmål vedrørende reklamationer håndteres direkte mellem dig og den pågældende Sælger via de kontaktkanaler, der er tilgængelige på Markedspladsen her.

12.2 Hvis der er noget galt med dit produkt, har du ret til at klage over det. Reklamationer fremsat inden for to måneder fra det tidspunkt, hvor du opdagede fejlen, anses altid for at være indgivet rettidigt. Du har tre års ret til at klage over varer købt på Markedspladsen, eller en anden periode, der gælder i henhold til loven.

12.3 Hvis du ønsker at påberåbe dig en fejl i et Produkt, skal du hurtigst muligt efter, at fejlen er opdaget, gå til Markedspladsen og klikke under fanen "Klage", som du finder under fanen "Kundeservice" her. Herefter logger du på din konto/skriver din e-mailadresse, vælger den Vare du vil klage over, og sender klagebeskeden til den pågældende Sælger. Du skal derefter følge de instruktioner, som Sælger giver dig. Vi sørger for, at der udleveres en returseddel, eller at returfragten arrangeres på anden måde, og at returfragten varetages ved reklamation. I tilfælde af en reklamation for en eller flere defekte varer, skal du kunne bevise dit køb på Markedspladsen efter anmodning fra Sælger.

12.4 Når det påberåbte produkt er blevet returneret og kravet godkendt, vil Sælger kompensere dig i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi bestræber os på, at dette sker inden for 30 dage efter modtagelsen af ​​reklamationen, men det kan tage længere tid afhængigt af Produktets art. Ved fakturabetaling afskrives fakturaen, når det returnerede produkt er registreret på lageret. Qliros betalingsbetingelser kan findes her.

12.5 Vi forbeholder os retten til at afvise en klage, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt ved lov. Hvis Produktet viser sig at være fejlfrit, vil der blive opkrævet et fejlfindings- og forsendelsesgebyr til dækning af Sælgers omkostninger til returneringen. Ved klager følger vi retningslinjer fra det generelle klagenævn eller tilsvarende nævn i andre europæiske lande, se www.arn.se, Mere information findes på www.konsumentverket.se. Se også punkt 18 nedenfor.

12.6 Hvis du modtager et defekt produkt, hvor du ønsker et nyt erstatningsprodukt, sender vi dig erstatningsproduktet.

13.7 I henhold til svensk lovgivning har private forbrugere ret til at klage over varer, der var defekte, da varerne blev afleveret, inden for 3 år fra købsdatoen. Anmeldelse af en reklamation skal indgives til Allectra Computer AB senest 2 måneder efter, at fejlen er opdaget. Ved reklamation skal du maile billeder/video og en beskrivelse af fejlen, samt indsende tilføjelser, hvis leverandører og producenter ønsker det.

13.8 Hvis det kan påvises, at der er en fabrikationsfejl på produktet, vil du altid modtage nye dele, dog gælder garantien ikke for slidskader. Fejl, der opstår inden for 6 måneder fra købsdatoen, betragtes som originale. Hvis der ikke reklameres inden for 3 år fra købsdatoen, mister den private forbruger retten til at klage over varen. For lettere håndtering bør kunden lave en fejlmelding til Allectra inden returneringen her.

13.9 Bemærk venligst, at opnåelse af et returnummer ikke udgør en godkendt klagesag. Ved returnering skal faktura/følgeseddel vedlægges. Varen skal være pakket i ydre emballage godkendt af Posten (f.eks. bølgepap). Klager modtaget af Allectra Computer AB uden godkendt ydre emballage (f.eks. i kuverter) returneres til kunden uden handling, da disse ikke kan godkendes til reklamationshandling. Allectra Computer står for returfragten. Godkendte reklamationer erstattes altid med nye varer. Ved afvist reklamation returneres varen for kundens regning.

 

13. Garanti

13.1 Nogle af Sælgers varer kan være dækket af en udstedt garanti eller anden service. Oplysninger om enhver garantiperiode, særlige garantibetingelser og eventuelle yderligere servicebetingelser (som omfatter oplysninger om, hvordan og hvor denne service kan udføres for hvert Produkt) er tilgængelige i forbindelse med hvert enkelt Produkt på Markedspladsen eller i Vilkår og betingelser. Varegaranti dækker kun originale fabrikationsfejl, og dermed ikke fejl, der opstår under eller efter en egen ændring af Produktets funktion og udseende, såsom ombygning, opgradering eller anden konfiguration af produktet. Din ordrebekræftelse er gyldig som garantibevis.

13.2 Den respektive producents garantibetingelser gælder, minimum 1 år og op til producentens angivne garantiperiode afhængig af produktet. Forbrugsstoffer, blækpatroner, tonerpatroner, batterier, datamedier og andre forbrugsartikler er undtaget fra den normale garanti, disse varer er dækket af en 30-dages ompakningsgaranti. Produkter, der indeholder batterier og andre typer forbrugsvarer, er forsynet med 30 dages garanti på selve batteriet. Alle garantier angivet på er gældende i Sverige og i tilfælde hvor produktet skal sendes til producenter uden for Sverige, forpligter Allectra Computer AB sig til at betale for fragt og udføre eventuelt administrativt arbejde.

13.3 Der ydes normalt ingen garanti for software eller følgefejl, som er forårsaget af forkert eller defekt software og/eller datamedier, såsom cd'er, dvd'er eller disketter. Der ydes heller ikke garanti for produkter, der er håndteret forkert eller på anden måde ikke er brugt på den foreskrevne måde.

13.4 Ved returnering af produktet skal kunden anmelde fejlen til Allectra for lettere håndtering her. I tilfælde af garantiforhold skal du maile billeder/videoer samt beskrivelse af fejlen og indsende tilføjelser, hvis leverandører og producenter ønsker det.

13.5 Bemærk venligst, at opnåelse af et returnummer ikke udgør en godkendt garantisag. Ved returnering skal returfragten betales og med faktura/følgeseddel vedhæftet og tydeligt mærket med returnummer. Varen skal være pakket i ydre emballage godkendt af Posten (f.eks. bølgepap).

13.6 Garantisager modtaget af Allectra Computer AB uden godkendt ydre emballage (f.eks. i kuverter) returneres til kunden uden handling, da disse ikke kan godkendes til garantihandling. Garantien gives først, når Allectra Computer AB har modtaget produktet og fundet det fremsendt i overensstemmelse med ovenstående betingelser. Godkendte garantisager bliver altid repareret eller erstattet med en ny vare. Ved afslag på garanti returneres varen for kundens regning.

 

14. Kampagner, tilbud og medlemsprogrammer

14.1 Vi kan fra tid til anden tilbyde kampagner på Markedspladsen, der kan have mere favorable vilkår end hvad der fremgår af Allectras Købsbetingelser, f.eks. vedrørende betaling eller udvidet fortrydelsesret. Disse mere gunstige betingelser gælder, så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke varer angivet af Sælger i forbindelse med kampagnen. Vi forbeholder os retten til at trække sådanne kampagner tilbage til enhver tid. I tilfælde af opsigelse eller annullering af en kampagne gælder Allectras vilkår og betingelser uden ændringer. Tilbud på specifikke varer på markedspladsen er gyldige i en begrænset periode og så længe lager haves.

14.2 Hvis Allectra tilbyder et medlemskabsprogram, kan de gældende betingelser for et sådant medlemskab findes her.

 

15. Force Majeure

Sælger er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder uden for sælgers kontrol, såsom almindelige arbejdskonflikter, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændrede regeringsbestemmelser, tekniske problemer, fejl i el/telekommunikation/dataforbindelser eller anden kommunikation, og fejl eller forsinkelser i ydelser fra en underleverandør på grund af en her anført omstændighed, eller som denne i øvrigt ikke kunne kontrollere. Disse forhold skal danne grundlag for fritagelse, som medfører fritagelse for erstatning og andre sanktioner. Skulle en sådan situation opstå, vil Sælger informere dig dels i begyndelsen og dels ved slutningen af ​​tidspunktet for den aktuelle situation. Hvis forholdet har varet længere end to måneder, har både du og Sælger ret til at fortryde købet med øjeblikkelig virkning.

 

16. Allectras ansvar

16.1 Medmindre Allectra optræder som Sælger, er Allectra ikke part i købsaftalen og/eller transaktionen mellem dig og Sælger. Allectra er ikke ansvarlig for andre sælgeres handlinger, herunder, men ikke begrænset til, salg af varer til dig og/eller sælgers levering af varer til dig.

16.2 Såfremt der er en fejl, som Allectra Computer AB er ansvarlig for, forpligter Allectra Computer AB sig til at afhjælpe fejlen gennem reparation, omlevering eller i nogle tilfælde at refundere købesummen. Yderligere rettigheder for kunden kan påberåbes af den respektive producents egne garantiforpligtelser rettet mod slutkunden. Nogle producenter udskifter produktet, hvis det ikke virker ved levering, mens andre vælger at reparere dem fra dag ét. Denne procedure er ikke noget Allectra Computer AB kan påvirke, men det er producenternes respektive politikker, der styrer dette. Allectras Computer ABs ansvar som følge af fejl i varer er begrænset til, hvad der er anført i disse almindelige salgsbetingelser, og hvad der er anført i forbrugerkøbeloven (SFS 1990:932). Kunden har ret til erstatning for de omkostninger, der måtte være opstået i forbindelse med reklamationen. Kunden er endvidere berettiget til erstatning for ethvert tab eller mere væsentlige gener og ulemper, der er opstået i forbindelse med fejl eller forsinkelser. For at modtage erstatning skal du vise, at varerne er defekte eller leveret for sent, og at du faktisk har lidt et tab. Som kunde skal du træffe rimelige foranstaltninger for at begrænse dit tab og forsøge at holde de omkostninger, der opstår i forbindelse med reklamationen, nede.

 

17. Ugyldighed

Hvis en kompetent domstol, myndighed eller voldgiftspanel skulle finde ud af, at en bestemmelse i Allectras vilkår og betingelser er ugyldig eller ikke kan håndhæves, skal den pågældende bestemmelse og alle andre bestemmelser være gyldige og håndhævede i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning. De bestemmelser, der er erklæret ugyldige eller ikke kan håndhæves, vil blive erstattet af relevant juridisk vejledning og rådgivning.

 

18. Gældende lov, tvist og alternativ tvistbilæggelsesprocedure

18.1 Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af Allectras vilkår og betingelser skal fortolkes i overensstemmelse med svensk lov.

18.2 Hvis en tvist ikke kan løses efter aftale med Sælgers kundeservice, kan du kontakte Det Almindelige Klagenævn ("ARN") ved at kontakte ARN på deres hjemmeside www.arn.se eller via deres postadresse nedenfor. Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm 18.3 Du kan også indgive klager direkte online via Europa-Kommissionens platform for mægling i tvister, som du kan finde her. Hvis du indgiver en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til det relevante tvistbilæggelsesorgan. Dette tvistbilæggelsesorgan kontakter derefter Sælger og forsøger at løse tvisten uden domstolsindblanding. Eventuelle tvister løses primært i diskussion med vores kundeservice. Vi følger det generelle klagenævns anbefalinger og henviser i øvrigt til Europa-Kommissionens online tvistbilæggelsesværktøj: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

18.4 Tvister skal i sidste ende afgøres ved en almindelig domstol.

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn

At tjekke udFortsætte med at handle
Produkter

Købe

Information

SvenskaEnglishDeutschSuomiNorskDanskNederlands

Vis moms: