• 90.000 produkter til konkurrencedygtige priser!
  • Forsendelse fra 49:-
  • Hurtige leveringsskibe inden for 24/48

Vilkår og betingelser

Sidst opdateret 2019-10-11

Anvendelighed

Allectra Computer ABs salgsbetingelser gælder fra 11. oktober 2019 og erstatter tidligere offentliggjorte salgsbetingelser offentliggjort af Allectra Computer AB.

 

Generelt

For dig, der er privatperson, finder loven om fjernkontrakter anvendelse (se nedenfor vedrørende fortrydelsesret) og forbrugerkøbsloven, som har strenge bestemmelser, hvilket betyder, at loven finder anvendelse, selvom du har aftalt andet. For virksomheder, herunder enhandlere, gælder købeloven, som er dispositiv, hvilket betyder, at aftaler mellem virksomheder primært gælder for loven.

De produkter, vi sælger, kan bruges i Sverige. Brugsanvisning og manualer kan enten downloades digitalt fra producenten eller inkluderes i produktet, når de leveres i fysisk form. Nogle produkter kan være på et andet sprog end svensk, og dette er angivet i modelbetegnelsen.

Vi følger persondataloven (GDPR). Når du som privatperson har registreret og afgivet din ordre, accepterer du også, at vi gemmer og bruger dine personlige oplysninger i vores forretning for at være i stand til at opfylde vores forpligtelser over for dig på den bedst mulige måde. Vi beskytter dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR, og du har ret til at få adgang til oplysningerne og få dem slettet, hvis du ønsker det.

Hvis en betingelse viser sig at være ugyldig i henhold til hvad der gælder i henhold til svensk eller EU-lovgivning, betyder dette ikke, at købsbetingelserne i sin helhed bliver ugyldige, men den ugyldige betingelse erstattes i så fald med tilsvarende juridisk tekst.

Få dit køb beskyttet op til SEK 50.000, hvis noget går galt. Som medlem af PriceRunner inkluderes altid en købsgaranti hos os. Denne service er gratis og gælder for registrerede PriceRunner-medlemmer. Du, der ikke allerede er medlem af PriceRunner og besøgte os gennem dem, kan også drage fordel af købsgarantien ved at registrere dig inden for 60 minutter efter dit køb. At blive PriceRunner-medlem koster intet og tager kun et par minutter! Tilmeld dig PriceRunner-købsgaranti For at købsgarantien gælder, skal ordren adresseres til dig som privatperson. Du har ret til kompensation, hvis noget går galt med dit køb, såsom at produktet er defekt, et enkelt produkt mangler ved levering, produktet er defekt eller levering mislykkes. PriceRunner-købsgaranti godtgør dig som kunde både indkøbs- og forsendelsesomkostninger og enhver direkte økonomisk skade, du har lidt. Der udbetales ikke erstatning for afskrivninger, tabt indkomst eller andre direkte eller indirekte omkostninger. For komplette vilkår og betingelser og en liste over undtagne kategorier, se PriceRunner. Ja tak, tag mig til PriceRunner for registrering af købsgaranti op til SEK 50.000!

 

 

Bestilling

Hvis du er under 18, skal du have en forældres tilladelse. Sådan tilladelse kan gives af en forælder, der sender deres udtrykkelige tilladelse til os via e-mail. Alle falske ordrer spores og rapporteres til politiet, og hvis vi har lidt økonomisk skade, vil vi kræve erstatning.

 

Leveringsbetingelser

Din ordre sendes inden for 24/48 timer normal leveringstid er, hvor det efter cirka 1-3 hverdage med Express nogle steder kan tage et par dage ekstra. Hvis den vare, du bestilte, er på lager på bestillingstidspunktet, forlader pakken "normalt" os inden for 24/48 timer og ankommer derefter modtageren et par hverdage senere i henhold til den valgte leveringsmetode ved kassen. (* Gælder dog senest inden for 30 dage for finanslevering)

I højsæsonen kan det tage længere tid. Helligdage i Europa er ikke inkluderet i leveringstiden.

Vi sender ordrer med Postnord, DHL, GNT, Schenker, UPS Vi tager ikke økonomisk ansvar for forsinkelser, der er uden for vores kontrol, f.eks. I storme osv.

Hvis du opdager skader på pakken, skal du straks rapportere dette til postkontoret eller en anden transportør og rapportere en skade. Afhent ikke en beskadiget pakke! Hvis du ikke opdager skaden, før du har åbnet pakken, og skaden er af en sådan art, at den kan tilskrives håndteringen af ​​posthuset eller transportselskabet, skal du kontakte dem og fremsætte krav. Hvis en tvist med posthuset eller transportselskabet ikke kan løses, bedes du kontakte os. Hvis du har bestilt og ikke afhenter din forsendelse, før den returneres til os (pakker og breve 14 dage), fakturerer vi dig SEK 350 for vores arbejde med håndtering af varerne og faktiske forsendelsesomkostninger returrejse.

Du kan læse mere om leveringstid her

 

Fortrydelsesret

I overensstemmelse med svensk lovgivning om forbrugerbeskyttelse i tilfælde af fjernkontrakter har private forbrugere 14 dage til at trække sig tilbage fra deres køb fra det tidspunkt, hvor kunden har modtaget produktet uden nogen begrundelse. Kunden har ret til at åbne og kontrollere produktet. I tilfælde, hvor der er sket værdiforringelse under åbning og inspektion af produktet, opkræver Allectra Computer AB kunden for denne værdiforringelse. Fortrydelsesretten gælder ikke for brugte hygiejneartikler og tætte produkter såsom barbermaskiner, tandbørster, in-ear hovedtelefoner / øretelefoner, disse kan ikke fortrydes af hygiejniske grunde. Computerprogrammer, spil eller lyd- og videooptagelser, når forseglingen / forseglingen er brudt og en specielt fremstillet computer af os. For lettere håndtering skal kunden foretage en tilbagekøbsmeddelelse her inden retur. Bemærk, at opnåelse af et returnummer ikke udgør en godkendelse af fortrydelsesretten. Ved returnering skal returforsendelsen betales helt op til returadressen og med vedhæftet faktura / følgeseddel og eventuelt tydeligt markeret med returnummeret. Omkostningerne ved returnering af produktet er angivet i rederiets prisliste, som er tilgængelig fra nærmeste agent. Produktet skal pakkes i ydre emballage godkendt af Posten (f.eks. Bølgepap) og fastgøres med emballagemateriale, så det ankommer til Allectra Computer AB på en sikker måde og ikke beskadiges under transport på grund af defekt emballage. Hvis du er usikker på, hvordan du pakker produktet, har Postnord en god video og guide, som du kan finde her. Du kan også underrette Allectra Computer AB om tilbagetrækning af købet ved at udfylde og maile / maile det svenske forbrugerbureaus formular til os. Modtagelse af et returnummer udgør ikke godkendelse af fortrydelsesretten, men er kun godkendt, når Allectra Computer AB har modtaget produktet og fundet det afgivet i overensstemmelse med ovenstående betingelser. Efter fuld godkendelse af fortrydelsesretten refunderes det fulde beløb, som kunden betaler for produktet, inklusive eventuelle omkostninger, der gælder for den originale levering inden for 14 dage minus returomkostningerne, hvis kunden har brugt Allectras forudbetalte forsendelsesnota. Ekstra forsendelsesomkostninger, der afhænger af kundens valg af forsendelsesmetode, refunderes dog ikke. Bemærk, at hvis du fortryder et køb og vil returnere varen, skal du først afhente pakken og derefter returnere den til os. Hvis du sender dit retur til en agent, så vi er nødt til at afhente, opkræves en forsendelses- og ekspeditionsomkostning på SEK 150. Uindfriede pakker er ikke dækket af fortrydelsesretten.

 

Klage

I overensstemmelse med svensk lov har private forbrugere ret til at klage over varer, der var forkerte, når de afleverede varerne inden for 3 år fra købsdatoen. Meddelelse om en klage skal indgives til Allectra Computer AB inden for to måneder efter, at fejlen blev opdaget. I tilfælde af en klage skal du maile billeder / video og fejlbeskrivelse. Hvis du kan bevise, at der er en fabrikationsfejl i produktet, får du altid nye dele, men garantien gælder ikke for slid. Mangler, der opstår inden for 6 måneder fra købsdatoen, betragtes som originale. Hvis klagen ikke forekommer inden for 3 år fra købsdatoen, mister den private forbruger retten til at klage over produktet. For lettere håndtering skal kunden rapportere en fejl til Allectra her, inden den returneres. Bemærk, at det ikke er et godkendt klagesag, at få et returnummer. Ved returnering skal faktura / følgeseddel vedlægges. Produktet skal pakkes i ydre emballage godkendt af Posten (f.eks. Bølgepap). Klager modtaget af Allectra Computer AB uden godkendt ydre emballage (f.eks. I konvolutter) returneres til kunden uden handling, da disse ikke kan godkendes til klageadgang. Allectra Computer er ansvarlig for returforsendelse. Godkendt klage erstattes altid med et nyt produkt. I tilfælde af en afvist klage returneres produktet for kundens regning.

 

Garanti

De respektive producents garantibetingelser gælder, mindst 1 år og op til producentens specificerede garantiperiode afhængigt af produktet. Forbrugsstoffer, blækpatroner, tonerpatroner, batterier, datamedier og andre forbrugsvarer er undtaget fra den normale garanti. Disse varer er underlagt en 30-dages udpakningsgaranti. Alle angivne garantier er gyldige i Sverige, og i tilfælde, hvor produktet skal sendes til producenter uden for Sverige, forpligter Allectra Computer AB sig til at betale for forsendelse og udføre ethvert administrativt arbejde. Der gives normalt ingen garanti på software eller følgevirkninger forårsaget af forkert eller defekt software og / eller datamedier, såsom cd'er, dvd'er eller disketter. Garanti gives heller ikke for produkter, der er blevet håndteret forkert eller på anden måde ikke anvendes på den foreskrevne måde. Ved returnering skal kunden rapportere en fejl til Allectra her for lettere håndtering. Af hensyn til garanti skal du e-maile fotos / video og fejlbeskrivelse. Bemærk, at det ikke er en godkendt garantisag at få et returnummer. Ved retur skal returforsendelsen betales og med en faktura / følgeseddel vedhæftet og tydeligt markeret med returnummeret. Produktet skal pakkes i ydre emballage godkendt af Posten (f.eks. Bølgepap). Garantisager modtaget af Allectra Computer AB uden godkendt ydre emballage (f.eks. I konvolutter) returneres til kunden uden handling, da disse ikke kan godkendes til garantihandling. Garanti gives kun, når Allectra Computer AB har modtaget produktet og fundet det leveret i overensstemmelse med ovenstående betingelser. Godkendte garantisager repareres eller udskiftes altid med en ny vare. I tilfælde af en nægtet garanti, returneres produktet for kundens regning.

 

Transportskader

Synlig beskadigelse af emballagen skal altid rapporteres direkte til speditøren og bemærkes skriftligt af agenten / chaufføren efter modtagelse af leveringen med "SKADET PAKNING". Dette er vigtigt for transportselskabet at acceptere din rapport. Skjulte transportskader skal rapporteres til Allectras kundeservice inden for 5 arbejdsdage. Pak altid ud og inspicér leveringen direkte efter modtagelsen. Dokumenter også alle skader på produktet og emballagen. I tilfælde af transportskader skal emballagen altid gemmes til enhver klage til speditøren eller udveksling af varer. Et produkt, hvor det er fastslået, at skaden kan tilskrives transporten, erstattes gratis af en ny vare, hvis skaden er rapporteret i tide. Book ikke en håndværker, før levering har fundet sted, og du har inspiceret dine varer. Skulle der opstå en forsinkelse, eller varerne bliver beskadiget, er Allectra ikke ansvarlig for kompensation for de omkostninger, som håndværkere afholder.

 

Ansvar for fejl

Hvis der er en fejl, som Allectra Computer AB er ansvarlig for, forpligter Allectra Computer AB sig til at afhjælpe fejlen ved reparation, genlevering eller i nogle tilfælde at tilbagebetale købsprisen. Yderligere rettigheder for kunder kan påberåbes af hver producents egne slutkundestyrede garantiforpligtelser. Nogle producenter udskifter produktet, hvis det ikke fungerer ved levering, mens andre har valgt at reparere det fra første dag. Denne procedure er ikke noget, som Allectra Computer AB kan påvirke, men det er producenternes respektive politikker, der styrer dette. Allectras Computer ABs ansvar som følge af mangler i varer er begrænset til, hvad der er angivet i disse generelle salgsbetingelser, og hvad der er angivet i forbrugerkøbsloven (SFS 1990: 932). Kunden har ret til erstatning for de omkostninger, der måtte være opstået i forbindelse med klagen. Kunden er også berettiget til erstatning for eventuelle tab eller større ulemper og ulemper, der er opstået i forbindelse med fejl eller forsinkelser. For at modtage erstatning skal du vise, at varen er defekt eller leveret for sent, og at du faktisk har lidt et tab. Som kunde skal du tage rimelige forholdsregler for at begrænse dit tab og forsøge at holde omkostningerne nede i forbindelse med klagen nede.

 

Betalingsmuligheder

- Ryd kassen

Efter identifikation og risikovurdering viser Klarna Checkout de betalingsmuligheder, der kan tilbydes dig. Uanset hvilken betalingsmåde du vælger, er Klarna eller en af ​​Klarnas partnere den, der håndterer betalingstransaktionen, mens det faktiske køb af produktet eller tjenesten foretages direkte af butikken. Produkt- eller servicespecifikke spørgsmål skal derfor rettes til butikken.

Aktuelle betalingsmuligheder, der i øjeblikket kan tilbydes via Klarna Checkout, er faktura, kontokredit, kortbetaling eller direkte betaling via bank. Faktura er standardbetalingsmulighed.

- Klarna faktura

Når du betaler via Klarna-faktura, handler du sikkert og nemt. Du behøver aldrig at give dine kortoplysninger og altid betale efter du har modtaget dine varer.

  • Få altid varen hjem, før du betaler
  • Betalingsperiode - altid 14 dage
  • Du behøver aldrig at give kortoplysninger
  • Altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til loven om salg af hjem og hjem *
  • Download dine fakturaer fra klarna.se
  • Mulighed for delvis betaling

Hvis betaling ikke foretages, tilføjes et påmindelsesgebyr på SEK 50,00 og morarenter på 26,00%. På købstidspunktet foretages en kreditkontrol, hvilket i nogle tilfælde betyder, at der aflægges en kreditrapport. Derefter modtager du en kopi af kreditoplysningerne med posten. Personoplysninger håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning. Klarna behandler personoplysninger med det formål at udføre kundeanalyse, identifikation, kreditkontrol og markedsføring. Sociale sikkerhedsnumre bruges som kundenumre til kundestyringsformål.

* Gælder ikke for alle varer og tjenester, f.eks. flyrejser, begivenheder og specialfremstillede varer.

Klarna-konto

Betalingsmetoden for dig, der ønsker at vælge, hvor meget du betaler hver måned. Men Klarna-kontoen er mere end det. Ud over at altid få dine varer hjem, før du betaler, samler du alle dine indkøb på en konto. Dette gælder også, hvis du har handlet i flere forskellige butikker via Klarna-konto. Dette betyder en enkelt faktura uanset antallet af køb.

  • Få altid varen hjem, før du betaler
  • Betal fra SEK 50 / måned eller 1/24 af det samlede beløb
  • Du behøver aldrig at give kortoplysninger
  • Alle dine indkøb samles på en konto og på en faktura
  • Shop nu - betal i slutningen af ​​næste måned
  • Et flygebyr på SEK 29 uanset antal indkøb
  • Du kan til enhver tid betale det fulde beløb på én gang

For et køb af SEK 10.000 med Klarna Konto grundlæggende vilkår er etableringsgebyret SEK 0. Den aktuelle årlige rente er 19,90%, hvilket svarer til en effektiv rente på 29,22%. Kreditprisen er SEK 11.458. Antallet af rater er 12, og hver rate er 955 SEK. Eksemplet antager, at afdraget finder sted over en periode på et år.

På købstidspunktet foretages en kreditkontrol, hvilket i nogle tilfælde betyder, at der aflægges en kreditrapport. Du modtager derefter en kopi af kreditoplysningerne med posten.

Læs mere: Generelle betingelser

Læs mere: Standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger

Forudbetaling

Du betaler penge på forhånd på vores bankgiro nr. Når du har sendt din ordre i kassen, modtager du oplysninger på skærmen og via e-mail, hvordan du fortsætter. (Forvent et par dages ekstra leveringstid, hvis du vælger forudbetaling)

 

Ikke udløst ordre / bomkørsel

Vi forbeholder os ret til at opkræve omkostninger ved håndtering, der sker med ikke-afhentede pakker (forsendelse, returforsendelse, håndteringsomkostninger osv.). Derfor opkræver vi et gebyr på mindst SEK 350 og faktiske forsendelsesomkostninger, hvis en pakke ikke afhentes, eller hvis du ikke er til rådighed, når du aflæsser din ordre, vil du blive opkrævet de omkostninger, der opstår for såkaldt vejafgift. Forsendelsen er hos agenten i 14 dage, inden den returneres til os (gælder ikke Express). Bemærk, at hvis du fortryder et køb og vil returnere varen, skal du først afhente pakken og derefter returnere den til os. Uindfriede pakker er ikke dækket af fortrydelsesretten.

 

Aflysning

Kontakt kundeservice via e-mail eller telefon, så hjælper vi dig med dette, forudsat at din ordre ikke "sendes" plukket, pakket eller sendt endnu. Hvis den er sendt, skal du hente pakken og sende den tilbage til os som en regelmæssig beklagelse. Efter afgivelse af en ordre har du 30 minutter til at annullere. Derefter kan vi ikke stoppe din levering, da produktet er "sendt" gået i pakning, og din betaling hos klarna er blevet aktiveret. Som kunde har du muligheden for at annullere din ordre gratis, indtil forsendelsen er tilgængelig til afhentning på dit posthus / leveringssted. Afbestilling skal meddeles Allectra via e-mail til [email protected] Hvis ordren er behandlet af Allectra, kan du dog blive opkrævet omkostningerne ved en uindfriet pakke, hvis du ikke afhenter den og returnerer den til os (i øjeblikket SEK 350 inklusive moms) og andre omkostninger, som Allectra havde på grund af annulleringen. .

 

Lagerbalance forkert

Hvis der opstår en fejlbalance hos os eller hos vores leverandører, efter at du / forbrugeren har afgivet en ordre, har vi ret til at annullere ordren, og kunden vil få pengene tilbage.

 

Minimumsordre

Minimumsordre er 250 SEK inklusive moms.

 

Databeskyttelsesforordning

Dine personoplysninger håndteres i overensstemmelse med de nuværende bestemmelser i databeskyttelsesforordningen (GDPR).

 

SMS-afsendelse

Det mobiltelefonnummer, du indtaster ved kassen, kan bruges til SMS-meddelelse om levering eller anden kommunikation vedrørende din ordre.

 

Udskrivningsfejl osv.

Vi forbeholder os ret til at foretage trykfejl samt fejl i information og specifikationer vedrørende varer og tjenester, der findes i vores sortiment.

Produktbillederne på hjemmesiden garanterer ikke, at produktets nøjagtige udseende og karakter gengives, men billedinformation på hjemmesiden skal kun ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garanteres at afspejle antallet af varer, som kunden modtager, eller varens nøjagtige udseende, egenskaber eller oprindelse. Vi forbeholder os ret til at foretage fejl i produktoplysningerne og forbeholder os ret til at ændre produktoplysninger uden forudgående varsel.

Allectra.dk forbeholder sig retten til at lave fejl i pris- og produktinformation eller på anden måde på hjemmesiden. I tilfælde af fejl forbeholder Allectra.dk sig retten til at korrigere dette bagefter. Vi forbeholder os retten til at foretage prisjusteringer, endeligt salg, lagerforskelle, tekniske problemer, ændringer i tekniske specifikationer og eventuelle typografiske fejl på vores side eller i vores reklamer. Vi forbeholder os ret til at annullere forkerte ordrer.

 

Bestride

Eventuelle tvister løses primært i diskussion med vores kundeservice. Vi følger anbefalingerne fra det generelle klageudvalg og henviser ellers til Europa-Kommissionens online tvistbilæggelsesværktøj: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produktet er blevet tilføjet til din indkøbsvogn

At tjekke udFortsætte med at handle
Produkter

Handla

Information

SvenskaEnglishSuomiDansk

Vis moms: